شنبه, 15 ارديبهشت 1403

سلامت53-خواص میگو

  • دوشنبه, آبان 04 1394

۳ دلیل خوب برای خوردن میگو

میگو طرفداران زیادی دارد چون اگر درست طبخ شود بسیار خوشمزه بوده و یک غذای مغذی است. اما عده‌ی زیادی نیز به دلیل بوی خاصی که غذاهای دریایی و به خصوص میگو دارد از مصرف آن چشم پوشی می‌کنند.

حدود 2000 گونه‌ی مختلف میگو در سرتاسر جهان وجود دارد و بهتر است بدانید که میگو جزو آن دست خوراک‌هایی است که نباید از آن غافل بود. در این مطلب 3 خاصیت فوق العاده‌ی میگو و 7 دستور ساده برای طبخ آن را عنوان می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

  • میگو سرشار از پروتئین

میگو سرشار از پروتئین است. این گنجینه‌ی کوچک دریایی یک پیش غذای فوق‌العاده است که به خوبی شما را سیر و از زیاده‌روی در مصرف غذای اصلی پیشگیری می‌کند. میگو همچنین منبع خوب مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها است.

  • میگو علیه پیری

میگو حاوی رنگدانه ای (آستاکسانتین) متعلق به خانواده‌ی کاراتنوئیدها است که تأمین کننده‌ی رنگ صورتی - قرمز میگو محسوب می‌شود. این رنگدانه به دلیل دارا بودن خواص آنتی‌اکسیدانی با پیری سلولی مقابله می‌کند. آستاکسانتین همچنین با سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی و دیگر بیماری‌های مزمن مقابله می‌کند. میگو حاوی مس، سلنیوم و ید نیز هست که برای بهبود عملکرد ارگان‌های بدن لازم بوده و نقش زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند.

  • میگو برای مقابله با بیماری‌های قلبی عروقی

در این سخت پوست مغذی آنزیم Q10 وجود دارد که به تنظیم فشار خون کمک زیادی می‌کند. این خاصیت با جذب مقدار اندکی اسیدهای چرب امگا 3 چند برابر شده و به عملکرد دستگاه قلب و عروق کمک زیادی می‌کند. بهتر است از افزودن نمک زیاد به میگو بپرهیزید و به جای کنسرو از انواع تازه‌ی آن استفاده کنید.