پنج شنبه, 09 فروردين 1403

رابطه تفکر مثبت با سرماخوردگی

  • جمعه, دی 21 1380

یک تکنیک ساده برای سرما نخوردن

 

یک تکنیک ساده برای سرما نخوردن
 
نتایج یک پژوهش نشان می دهد افرادی که مدام تصور می کنند از سلامتی بالایی برخوردار نیستند و احساس مریضی می کنند، بیشتر در معرض بیماری های زمستانی مانند سرماخوردگی قرار می گیرند.

به گزارش بهداشت نیوز: اگر می خواهید زمستان امسال را بدون سرماخوردگی به پایان برسانید، مطالعه ی این مطلب را از دست ندهید. 

محققان آمریکایی عاملی را کشف کرده اند که به واسطه ی آن برخی افراد دو برابر بیشتر در معرض سرماخوردگی قرار می گیرند. 

اگر تصور می کنید این عامل جزو ویروس های شایع است و پای انواع میکروب ها در میان است اشتباه می کنید. 

برای پیشگیری از سرماخوردگی کافیست فکر مریضی را از سر خود بیرون کنید، یعنی اینکه با خود فکر کنید سالم و سرحال هستید، همین!

نتایج یک پژوهش آمریکایی که توسط محققان   Carnegie Mellon Universityانجام شده است نشان می دهد افرادی که مدام تصور می کنند از سلامتی بالایی برخوردار نیستند و احساس مریضی می کنند بیشتر در معرض بیماری های زمستانی مانند سرماخوردگی قرار می گیرند.

افکار منفی روی سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد

محققان برای دستیابی به این نتایج از ۳۶۰ داوطلب ۳۳ ساله دعوت به همکاری کردند. از آنها خواسته شد که سلامت خود را با قید «عالی»، «خوب»، «متوسط» و یا «ضعیف» ارزیابی کنند. سپس همه ی این افراد به مدت کمتر از پنج روز در معرض میکروب هایی قرار گرفتند که باعث سرماخوردگی می شوند.

در پایان محققان مشاهده کردند افرادی که سلامتی خود را خوب، متوسط و ضعیف ارزیابی کرده بودند دو برابر بیشتر از افرادی که نمره ی عالی را به سلامتی خود داده بودند، در معرض بیماری قرار گرفتند. 

البته محققان سبک زندگی، مشکلات سلامتی و بهداشت زندگی این افراد را در نظر نگرفتند. این محققان صرفا به دنبال نشان دادن تاثیر وضعیت روحی افراد و قدرت افکار منفی روی سیستم ایمنی بدن بودند.

بنابراین محققان نتیجه ای قطعی از این بررسی ها نگرفته اند، اما تاکید دارند که افکار مثبت و خوش بینی روی سلامت افراد تاثیر دارد.

منبع: تبیان